Kıymetli vakitleri, böyle insana fayda vermeyen şeylerle geçirmektense al eline bir kitap, oku! Seçerek olması şartıyla okumak, insana ne kadar faydalıdır bir bilsen. Hafızayı güçlendirmekle beraber bilgi hazinene de zenginlik katar. Düşünme ve hayal gücünü artırır. İyiliği ve kötülüğü ayırt etme ve muhakeme kabiliyetini güçlendirir. Fikir ve düşüncelerini düzeltir. lyi ve doğru düşünmeye sevk ederek problemlerle baş edebilmeyi öğretir. Velhasıl düşünce ve kalbini kötü arzu ve isteklerden temizler ve korur. Adap ve ahlakını terbiye edip güzelleştirerek ruhuna rahatlık ve selâmet bahşeder. İnsanı, ahlâkî faziletlere ve insani olgunluğa sevk eder.
Kitaplar öyle bir dost, öyle bir arkadaştır ki; insana bağırmaz, kızmaz. Ağzı var dili yok derler ya hani, işte öyle bir arkadaş gibidirler. Bizi rahatsız etmez, vazifelerimizi hatırlatır ve gaflet uykusundan bizi uyandırırlar. Bir gün bile üzülmemize sebep olmadan bizi eğlendirir ve eğitirler.