"Hayattan uzaklaştığımız ölçüde gerçeğe yaklaşırız." der Sokrates ölüme hazırlanırken. "Biz, gerçeğe âşık olanlar, hayatta ne için çabalarız? Bedenden ve onun hayatının yol açtığı tüm kötülüklerden kurtulmak için. Öyleyse, ölüm kapımızı çaldığında nasıl mutlu olmayalım ki?"
Bu yüzden, yargılarımın temelinin insanların söyledikleri ve yaptıkları değil, doğru ve gerekli olan şeyler oluşturmalıdır; gelişmeye göre değil kendi kalbime göre yargılamalıyım.