Bu kitap ile ilgili görüşlerimi yazmak istiyorum sadece bir inceleme niteliği pek taşımayacak.
Yazarın tek romanı olduğu için merakla başlamıştım ve okurken gerçekten bazı yerleri çok beğendim, neredeyse her sayfada altı çizili cümleler var ama Lord Henry ve onun yolundan giden Doria'nın fikirleri aşırı sinir bozucu ve insana kriz geçirtecek cinstendi. Basil ise kitaptaki en sevdiğim karakter oldu ve gerçekten Dorian ve Henry Basil'i hak etmediler.
Kitap, baş karakteri 𝘬𝘰̈𝘵𝘶̈ 𝘬𝘢𝘳𝘢𝘬𝘵𝘦𝘳 olarak tanımlayabileceğimiz türden okuduğum ilk kitaptı ve ilginçti. Sonu da pek tatmin etmese de tahmin edilebilir bir sondu. Ama yine de bir şeyler tam olmadı gibi hissettirdi bana ve sonda sayfayı çevirdiğimde ve bittiğini gördüğümde tam anlamıyla şok oldum çünkü ciddi bir yarım kalmışlık hissini yaşadım.