Meryemoviç

Meryemoviç
@Meryemovic_
𝔊𝔬̈𝔪𝔲̈𝔩𝔢𝔫 𝔲𝔪𝔲𝔱𝔩𝔞𝔯ı𝔫 𝔢𝔫 𝔤𝔲̈𝔷𝔢𝔩 𝔪𝔢𝔷𝔞𝔯𝔩ı𝔤̆ı... ︎ İg: instagram.com/iminpalebluedot...
"Güneş'in, Ay'ın, gezegenlerin ve yıldızların mükemmel bir şekilde biçimlenmiş kozmik bir saat mekanizmasının parçaları olması ne büyük şans bizim için! Hiçbir arıza yok gibi görünüyor. Onlar oraya bir amaç için, bizim yararlanmamız için konmuş."
Sayfa 31 - Ayrıntı Yayınları·Kitabı okudu
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
"İster beğenin ister beğenmeyin, şimdilik, tutunacağımız yer Dünya'dır."
Sayfa 28 - Ayrıntı Yayınları·Kitabı okudu

Meryemoviç

, bir kitap okudu
9/10
·496 syf.·
Beğendi
·
6 günde okudu
·
2022 20. kitabı
Sümeyye Demirkan
9/10 · 1.165 okunma
"Işıkları yakarsanız karanlığı yok edebilirsiniz, ama karanlığı yok ederseniz yıldızları göremezsiniz." Mürekkebe Boyanan Sardunya - 2
Kağıdın Yanma Sıcaklığı
10/10
·208 syf.··
Beğendi
·
2022 19. kitabı
·
17 saatte okudu
·
Okunma: 26 Temmuz 2022 18:08
Bu kez baştan değil sondan başlamak istiyorum çünkü kitabın son cümlesine geldiğimde kendi kendime dedim ki: “vay be” gerçekten insan elinde olan şeylerin değerini kaybettikten sonra anlıyor peki ya elinden alınan şeyin ne olduğunu bilmezse? İşte o zaman içindeki neyi aradığını bilmeyen, arayış içindeki benliği mahvolur. Onlar kitap düşmanı bir toplumdu ve sonları pek hoş bitmedi, bitmez de çünkü okumayan, okuyanı kınayan ve kitaplara öcü gibi davranan insanlar hiçbir zaman mutlu olamaz. Evet biliyorum abarttığımı düşünüyorsunuz, kitapların herhangi bir sihri ve gücü yok ki diyebilirsiniz o zaman size sayfa 105’ten bir alıntıyı aktarayım, “kitaplar unutmaktan korktuğumuz bir sürü şeyi depoladığımız kapların bir türüydü yalnızca. Hiç sihirli bir tarafları yok. Sihir sadece kitapların söylediklerinde, evrenin parçalarını nasıl dikerek bizim için giysi haline getirdiklerinde.” Evet sihir kitapların söylediklerinde peki kitapları kim yazar? insanlar… evet kitapta bir tür insanları oyalama işine girişen bir devlet var, konuşmalarına izin verilmiyor. Okula giden çocuklar hep birlikte toplanıp film izliyor ya da spor yapıyor. Ha bir de birbirlerini öldürüyorlar çünkü devletin dediğine göre herkes eşit doğmaz ama eşit hale getirilir. Bu yüzden herkes cahil iken bir kişinin kitap okuması pek hoşlarına gitmez, yakarlar… tüm kitpları, tüm yaşanmışlıkları geçmişi ve geleceği yakarlar. Çünkü bilirler geçmişini bilmeyen bir insanın geleceğine yön veremeyeceğini. Amaçları da budur zaten, insanların geleceğini elinden almak, iktidar sahibi olmak. Bu distopik dünyayı okurken inanılmaz korktum ve hatta gece boyu kitapsız bir dünyanın kabusunu gördüm çünkü kitpların insanlık için ne kadar önemli olduğunu kitabı okurken anlıyorsunuz. Kitabın beni korkutan bir başka tarafı ise çok
Edebiyat-Düşünce
Fahrenheit 451Ray Bradbury · İthaki Yayınları · 2022108,5bin okunma