Ancak önemli olan, istifade edebilmek için gereken bilgi ve tecrübeye sahip olmaktır. Abdülhamit Kırmızı çok güzel ifade ediyor: “Bir kitabı ikinci kez okuduğunda o artık aynı kitap değildir. Bu sefer başka hâlet-i ruhiyedesin; sen değiştin, o kitabı idrakin de değişti”. Ve ekliyor, “Belki de her romanı yazarın kaleme aldığı yaşta okumak lazım. Erken okumaya kurban gitmesin satırlar”.
Tamer, Kerime . “Erken Okumaya Kurban Gitmesin Satırlar” APJIR 3 / 1 (Mart 2019): 94-96 .