Kitabın kapağında gülen bir kız var ya. Heh,o güldü ama ben kitabı okurken ağladım.Elimden bırakamadım ama ağlamama da engel olamadım. Kitap, 2009 yılında Fransa 'da yaşanan bir çocuk istismarı ve cinayetini konu alıyor. Gerçek bir olay yani. Biraz araştırdım ve buldum. Asıl adı Marina Sabatier olan bir kız çocuğunun annesi ve babası tarafından yıllarca uğradığı istismarı, şiddeti konu alıyor kitap. Gerçek olayı araştırdığımda kitabın bazı şeyleri daha hafif bile işlediğini gördüm, gerçekler karşısında kanım çekildi. Marina, 4 çocuklu bir ailenin kızı. Sadece o istismara ve şiddete uğramış. Okulda öğretmenleri durumu fark etmiş ama aile sürekli yer değiştirildiğinden bir şey yapılmamış. Ve sonra baba bir akşam kızının kaybolduğunu ihbar etmiş.Ama kız kaybolmamış. Esir edildiği evin bodrumunda işkence sonucu öldürülmüş. Aklımda tek bir soru "Neden?"Sonra o bir sorunun peşine üşüşen diğer sorular...
Nasıl bir çağdayız, neler yaşıyoruz, nasıl koruyacağız çocukları?
Kendi aileleri bile bunları yaparken çocukları nasıl koruyacağız?
Cevabı olmayan sorular...
Ben kitabı tavsiye edemeyeceğim. Yazarın dilini, konuyu işleyişini beğendim ama beni çok ağlattı. Siz ağlamayın.