... Biz belli şeyleri kucaklayıp benimseyemeyiz çünkü yargılarımıza ve eleştirilerimize çok fazla yatırım yapmışızdır. biz yanıldığımızı yanlış yaptığımızı kabul etme, sorumlu olma cesaretini gösteremeyiz. biz kusurlu olmaktan başkalarında en nefret ettiğimiz şeylerin gerçekte kendimizde en nefret ettiğimiz şeyler olduğunu idrak etmekten korkarız. çevremizde gördüğümüz her şey sıradan olduğundan gücümüzün ve zekamızın bizi başkalarından ayırıp, tecrit edeceğinden korkarız. reddedilmekten o kadar çok korkarız ki sırf çevreye uyabilmek için en değerli armağanlarımızı elden çıkartırız. bize varlığımızı sürdürebilmek için böyle yapmamız gerektiği öğretilmiştir ve artık kendimize dayanamaz hale gelene dek böyle yapmayı sürdürürüz...