“Adına gerçeklik dediğimiz her ne ise, bize ancak ona olan yapıcı katkımız oranında açımlanır.” Birey olarak insan ve gerçeklik birbirinden soyutlanamaz…
“Eğer bir taşa takılıp tökezlersem o taştan yürüdüğüm yere dikkat etmeyi öğrenirim. O andaki ‘guru’m odur. Çünkü bana bir şey öğretmiştir. O bana bir şeyler öğretmesini beklediğim biri değildir. Eğer ben bir şey öğrenememişsem öğretici de yoktur.”
“Batı, Doğu’ya hayatını nasıl kazanacağını öğretebilir; Batı, zamanla, nasıl yaşanacağını Doğu’nun ona göstermesini isteme durumunda olacaktır.” Tehyı Hsıeh