Peygamberimiz(sav)’in övdüğü sahabeleri şiirsel bir dil okumak çok tatlı bir okuma zevki sundu.
Ben kitabi okurken asrı saadet radyo tiyatrosu dinliyordum onunla bağlantılı olarak gitmek beni çok güzel bir şekilde bilgilendirdi.Peygamberimiz(sav)i biraz daha yakından tanımak isteyen,çevresindeki inşalar nasıldır hangi konuda uyarıldırlar hangi konuda övüldüler ,onlara nasıl dua edildi ,nasıl dua ettiler, imanın lezzetini nasıl tadıp,nasıl yaşadılar öğrenmek işyerseniz mutlaka okumalısınız.
Sadece ben bazı sahabelere biraz daha detay anlatım beklerdim ama bazı sahabeler bir tık daha yüzeysel olarak geçilmiş.
Güzel bir kitap bazı cümleleri gerçekten insanı durup düşünmesine sebep oluyor özellikle toplum hakkinsaki yorumları çok dikkat çekici ve gerçekçiydi.Kendink hiç bir yere ait hissedememesi benliğini hiç bir zaman açıkça ifade edememesi inanlara karşı arasindaki mesafe ve bu mesafeden içindeki durumun buhranınin giderek artması ve kendini daima yanliz hissetmeside canımı yakan bir husustu lakin muslumanca görüşe ters birçok mesele de vardı ama benim heybeme kattiklarım kötü arkadaş kötü alışkanlık boş vakit ve tembelligin insanı uçuruma sürüklediği...
Kitabın konusu çok güzel ama cümlelerde kesintiler var bu beni okurken biraz rahatsız etti.
Şöyle ki kitabı okurken içiniz burkuluyor.Bir annenin yerine koyuyorsunuz kendinizi bir umut bebeğin.Anne daha hamile iken bebeğin hasta olduğunu öğreniyor ve adını umut koyuyor.Dogumdan sonra bebeğini kucağına bile almadan hastanelere , ameliyathsnelere bırakıyor .Sonra diyor ki acaba yavruma Umut ismini koyarak ona çok mu yük yükledim.
Güzel bir farkındalık kitabıydı.Rabbim tüm hasta çocuklarımıza şifa ,ailelerine sabır versin inşallah.
Harika bir kitap,zaman zaman göz yaşlarınıza hakim olamıyorsunuz ve tam göğsünüzde büyük bir sızı,bir yumru oturuyor adeta .Herkesin mutlaka okuması gereken bir kitap.
Toprak AnaCengiz Aytmatov · Ötüken Neşriyat · 202277,9bin okunma