"Korkunç, dehşet verici bir saplantı" şu sıralar iç dünyamdaki bu garip duyguyu bir türlü isimlendiremezken, bu kitap sayesinde artık bir hikayesi oldu... Korkak olduğumu düşünen ben, ölüme koşan bir amok koşucusu olduğumu gördüm. Kıyıya vurur muyum bilmem veya durmak için ölmeli miyim emin değilim bildiğim tek bir şey varsa o da tekrar tekrar bu kitabın sayfalarında kendimi hikayemi bulacağımdır...
Aşkı "inşa etme" düşüncesi tehlikeli olabilir. İlişkiye başlarken sık sık yanılırız, karşımızdaki kişiye kafamızdaki ideal resmi yapıştırırız, kendi kendimize yalan söyler, bir yanılsama yaratırız. Ve aslında sevdiğimiz öbür kişi değil, aşk düşüncesinin kendisidir.