Meliha

"Artık beni kimse yalnız bırakamaz."
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
"Bir şey kaldı,bir denizin kıyısında senden, Bakışlarla yüklü,söylemelerle sessiz... Seninle dolu,seninle sensiz bir şey... Arandıkça bulunmamış yıllar yılı, Bulundukça aramaklı."
"Sen bana bakma, Ben senin baktığında yönde olurum."
"Kevork Demirciyan iyice sinirlendi: -Bizim tarihimiz sizin merhametsizliklerinizi anlatmakla bitiremiyor +Biz mi merhametsiziz? Sen hiç Ermeni köle gördün mü? Biz bu topraklarda dizi köle yapmadık,komşu yaptık,ortağımız esnafımız. Bu mu merhametsizlik? -Çocuklarımızı alıp,Müslüman yaptınız. +Sizin çocuklarınıza zenginlik ve servet verdik. -Adını ve dinini değiştirerek. +Bak işte bu olmadı. Sen de ben de çok iyi biliyoruz ki,kişi istemezse kimse onun dinini değiştiremez.Biz Hristiyanlardan çocuk devşirdik,doğru,ama köle yapmak için değil vezir yapmak için bey yapmak için. Ama dinini değiştirmek istemeyenler,bir yolunu bulup zaten kaçıp gittiler. -Bu merhametsizlik değil mi? +Eğer sizi zorla Müslüman yapsaydık ki bunu çok rahat yapardık,bu merhametsizlik olurdu. Ama bak bin yıldır beraberiz sen hâlâ başka dine inanıyorsun. -Siz Asyalısınız,buralara gelip topraklarımızı elimizden aldınız. +Biz buraları sizden almadık ki. Bizans değil miydi buranın sahipleri? Siz neredeydiniz o zamanlar,a hatırladım,Kafkaslar değil mi? -Ve Klikya +Klikya'ya sürüldünüz Bizans sürdü sizi buraya.Biz Anadolu'ya hâkim olduktan sonra da yavaş yavaş her tarafa dağıldınız.Sahi kaç yıldır İstanbul'dasınız?Siz mi eskisiniz biz mi? -Biz İstanbul derdinde değiliz (...) +Anlamıyorsunuz değil mi? Koca imparatorluktan elimizde sadece burası kaldı.Burası bizim son toprağımız,buradan başka gidecek yerimiz yok.Bak birçok köyden geçiyoruz.Allah bilir,hiçbirinde erkek kalmamıştır. Ya öldüler ya cephedeler. Neden anlamak istemiyorsunuz,nefes alabileceğimiz tek yer burası. Buraları almak ne Balkan'a benzer,ne de Kafkas'a. Bedeli ağır olur,biz ölürüz ama başkaları da ölür.