Ben sendeyim, sen bendesin. Bizler dünyadayız ve dünya içimizde. Hepimiz biriz. Eğer dünyaya zarar verirsen, insan ve hayvanlara kötülük yaparsan kendine zarar vermiş, kendini mahvetmiş olursun.
Kitap 20.yy başlarında geri kalmış, yoksul ve umutsuz durumdaki Finlandiya'nın, kısa sürede nasıl gelişmiş ve aydınlanmış bir ülke haline geldiğini anlatır.
Atatürk'ün okullarda okutulmasını istediği kitaptır.