Deniz kenarı bir yere gidip dolaşalım. Bugün canım insan yüzü görmek istemiyor; geniş, uçsuz bucaksız bir şeye ve sana bakmak istiyorum.
Sabahattin Ali
Kalbim çok şey öğrendi ve yaşadı. Bu sayede bilgeliği, deliliği, akıllılığı öğrendim. Ama anladım ki, bu da zor bir iş. Çünkü, bilgeliğin olduğu yerde fazlaca üzüntü var. Çok öğrenmek isteyen kişinin çok acı çekmesi gerek.
Tolstoy
Kötü, iyinin yokluğunu tarif etmek için kullandığımız bir kelimedir, tıpkı ışığın yokluğunu tarif etmek için karanlık ve yaşamın yokluğunu tarif etmek için de ölüm kelimelerini kullandığımız gibi. Hem kötü hem de karanlık yalnızca ışık ve iyi kavramlarıyla anlam kazanabilir; kendi başlarına bir anlamları yoktur.