"Hangi tutku,elde ettiklerinden daha çok, savaştıklarına,didiştiklerine verdirdiği kayıpların büyüklüğü ile doyum bulmamıştır?Hangi tutku savaşını yenilmemekten önce yenmek için,kazanmaktan önce kaybettirmek için yapmamıştır."
"Anlamış olmalıydı en keskin aczin,en keskin çaresizliğin"istenmemek"olduğunu...ve istemeyene-gerçek anlamda-hiçbir şey yapılamayacağını ve yaptırılamayacağını!"