Akıl diyor ki :Tanrıya varmayan yol, yani günahın yolu tatminkar ve rahattır. Yürekse şöyle diyor: Tanrı'nın bu kadar sert ve haksız olması, insanların acısını, açlığını, çıplaklığını, düşüşünü istemesi imkansızdır.
Biri, iyi, barışçı, sabırlı ol, bir yanağına tokat attıkları zaman öteki yanağını da çevir, bu dünyadaki hayatın hiçbir değeri yoktur, gerçek hayat öteki dünya'dadır, diye ilkeler koyuyor; öteki yunanistan'ın dedesi, güçlü ol, şarabı, kadını, savaşı sev, kendi değerin ve gururun uğruna ölmekten ve öldürmekten çekinme, dünyadaki hayatı sev; canlı ve köle olmak ahirette kral olmaktan iyidir, diye ahkam kesiyordu.