Toplumcu, ilerici, hümanist beyler, söyleyeceklerim size garip gelebilir ama yakınımdakı insanların gelecekleri asla umurumda değildir; beni korumayan, hatta daha genel anlamda benimle sadece bana zarar vermek için ilgilenen toplumu korumaya çalışmam ve insanları saygımdan mahrum bıraksam ve onlara karşı duyarsızlığımı korusam da, toplum ve insanlar bana hala borçludur.
Hayat insana deneyim kazandırmak için birçok ders alınacak olay çıkarır önüne. Bir engeli geçer, düz yola alışır, ondan sonra bir sonraki engele varırız. Arada bir soluklanmak, düşünüp taşınmak, dinlenmek isteriz. Fakat hayatın seyri bizim keyfimize göre devam etmez, aynı anda birden çok engel çıkarıverir önümüze; iki, üç, hatta bazen bezdirecek kadar çok.