Betül KAHRAMAN

Betül KAHRAMAN
@MrsGabler
Öğrenci
Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
Kayseri
Kayseri, 27 Kasım 2000
5 okur puanı
Ocak 2021 tarihinde katıldı
Onları Almadılar, Bulmadılar da, Gökten de İnmedi Hiçbiri
Bazen olur ya sorarız kendimize ya da kendimize yakın gördüğümüz bir dostumuza: İyi ve kötü dediğimiz kavramlar insan var olmadan önce de var mıydı? Yoksa insan mı var etti bu kavramları diye düşünürüz. Ve bu sorular başka soruları da beraberinde getirir. Eğer bizden önce böyle kavramlar yoktu ise ve bu anlamları ortaya çıkaran yine bizlersek, aslında bizden önce olmayan bir şeyi yaratarak, yani onu yoktan var ederek iyi ve kötü diye yargılamalarda bulunarak yine yanlışa düşmüş olmaz mıyız? İyi ve kötü dediğimiz şey bizimle beraber var olduysa eğer, onu yaratan olarak aynı zamanda onu ortadan kaldıracak güce de sahip olmaz mıyız? Ve bir başka soru daha gelir aklımıza: Neden bu değerleri kendimizle beraber yarattık? Neden etrafımıza değer biçtik? Neden böyle bir yetenek ve algı ile geldik dünyaya? Neyi tanıyabilmek ve bunca soru içinde aslında hangi soruyu sorabilmek için sahibiz içimizdeki bu güce ve yaratım isteğine?
Sayfa 38 - Destek Yayınları·Kitabı okuyor
Felsefe
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Şahite Ne Gerek Var ?
Kendinize dair iyi şeyler duymak istediğinizde bir şahite ihtiyaç duyuyorsunuz ve onu hakkınızda iyi şeyler söylesin diye ayarttığınızda siz de kendiniz ile ilgili iyi şeyler düşünüyorsunuz. Böyle söyler deli: İnsanlarla ilişki insanı karakterini bozar, özellikle de bir karakteri yoksa...
Sayfa 40 - Destek Yayınları·Kitabı okuyor
Felsefe
Seni öldürmeyen şey güçlendirir
Ancak aşk acısı Nietzsche için bir gerekliliktir yaşanması gereken. Daha büyük bir sevgiye kucak açmamız için bizi bu kapasiteyi hazırlayan pişme sürecinin kendisidir. Onun hep dediği gibi öldürmeyen bu acının da bizi güçlendirmek için bir yaşanma sebebi vardır.
Sayfa 48 - Destek Yayınları·Kitabı okuyor
Felsefe
Kimse Ben Gibi Olmak Zorunda Değil
Kızıyoruz etrafımızdaki insanlara, onların yaptıklarına ve bize yapmış olduklarına. Keşke hiç dünyaya gelmeselerdi diyoruz böyle bir yetki ve hakka sahipmişiz gibi. Kendimizden başka herkesi ötekileştiriyor, onların da bizim gibi davranmalarını bekliyoruz. İşte kendimize verdiğimiz en büyük ceza budur belki de. Başkalarından bizim gibi davranmasını bekleyerek aslında kendimize gecikiyoruz. Kendimize yaptığımız en büyük haksızlık budur belki de.
Sayfa 61 - Destek Yayınları·Kitabı okuyor
Felsefe
Kötüyü İyiye Kullan
Pis sularda yıkanmasını bilmek işte Nietzsche'nin bize verdiği en büyük bilgelik hediyelerinden biri! Kötü dediğimiz, işe yaramaz dediğimiz, ondan adam olmaz dediğimiz kim varsa onların bizi maruz bıraktıkları ile yıkanabilmeliyiz. Onların bize yaptığı haksızlıklarla, adaletsizliklerle ve kötülüklerle yıkamalıyız ruhumuzu. Hem de öyle bir yıkamalı ki ortada onların kirletebileceği katılıkta bir ruh bırakmayana kadar çitilemeye devam etmeliyiz ruhumuzu.
Sayfa 62 - Destek Yayınları·Kitabı okuyor
Felsefe