Dudaklarımı kanatırcasına ısırıyorum günlerdir
bir gök gürlese bari diyorum bir sağnak patlasa
bitse bu kirli ve yapışkan sessizlik, hiç gitmesem
oysa ne kadar sakin sokaklar, kent ve bütün yeryüzü
ipince bir su gibi sızıyorum gecenin tenha göğüne
sessizce çekip gidiyorum şimdi, sessiz ve kimliksiz
Belki yine gelirim, sesime ses veren olursa bir gün
Ahmet Telli
Emin ol ki hiç bir insan başka bir insanın önünde bütün deliliklerini,
ruhunun bütün korkunç taraflarını bu kadar açıkça itiraf etme cesaretini gösterememiştir.
Ben eğer bu cesareti gösterebildiysem seni hudutsuz, uçsuz bucaksız sevdiğimden,
seni kendimden ayırt edemediğimdendir.
Nazım Hikmet Ran
Adını anmak...
Yüksek sesle, kimsesiz gecelerin düşsel
avuntularına sırt çevirip senden söz açmak...
Biraz gülünç, biraz sitemkar...
güzeldi...
Adının Türkçedeki yankısı özeldi...
Yılmaz Erdoğan
Sana benden yakın olan
Yanındaki her şeyi, kıskanıyorum
Zamanı kıskanıyorum
Bensiz akıp gittiği için
Yalnızlığını kıskanıyorum
Yanında olamadığım için
Sana benden yakın olan
Yanındaki her şeyi, kıskanıyorum
Yanında oldukları için…