Yüzyılın başlarında psikanalizin getirdiği yeni bakış açısı, normaldışı davranışların aslında olağan davranışların abartılmış biçimleri olduğunun anlaşılabilmesini sağlamıştır.
İnsan, varolduğu günden bu yana sürekli olarak, içinde yaşadığı dünyayı ve evreni anlamaya çalışmış, ancak bu çabası içinde en az tanıyabildiği varlık yine kendisi olmuştur.