O kar yağışı, bir gelinlik gibi, bembeyaz çiçekler gibi rûha ferahlık veriyor. Ya simsiyah katran gibi veya kıpkırmızı kan gibi yağsaydı, bize ne kadar kasvet verirdi?
...Cennete bir solukluk mesafede olduğunu bilerek tüm karanlıklara meydan okumaktı Müslüman olmak! Eskimenin, çürümenin ve nihayet yok olmanın dünyasında, ölümsüzlüğün bağrına saplanan çelikten bir kargıydı iman!...
Musa bin Nusayr: "Kahramanın ölüsü makbuldür Tarık. Sen böyle cehennemler soluduğun, elinde kılıcın dünyanın ateşine ve kederine cesaretle meydan okuduğun müddetçe, önce dostlarından sakınmalısın. "
Şürahbil bin Hayat: "Yiğidin mahvını dost bildiği hazırlar."