" Kendini başıboş zannetme. Zira şu misafirhane-i dünyada nazar-ı Hikmetle (hikmet bakışıyla) baksan hiçbir şeyi nizamsız, gayesiz göremezsin. Nasıl sen nizamsız, gayesiz kalabilirsin?.. "
" Bir çocuğun hayal gücünün en yüksek olduğu yaşlarda, ezberlediklerini hatırlayıp hatırlayamadığını ölçmeye çalışmayı 'eğitim vermek' zannetmek nasıl da büyük bir kayıp değil mi? "
" Matematik öğretmeni 'Bir sınav yaptım herkes döküldü' demiş.
Kimya öğretmeni 'Ben de bu sene sınıfın yarısını bıraktım, çalışmıyorlar' diye söylenmiş.
İngilizce öğretmeni 'Ben de yarısından fazlasını bütünlemeye bıraktım' diye övünmüş.
Odayı süpüren müstahdem 'Hiç hastam öldü diye övünen doktor, müvekkilim hapse girdi diye övünen avukat görmedim" diye, süpüre süpüre çıkmış odadan... "