Hammer’in “Osmanlı Tarihi’nde” Yavuz Sultan Selim’in şehzadeliğinde Tebriz’e gidip kıyafet değiştirdiğini okudum.Gayet güzel Satranç oynadığı için şöhreti yayılmış Satranç meraklısı Şah İsmail tarafından derviş kıyafetindeki bu genç saraya oyuna çağrılmış.Uzun süren bir oyundan sonra Yavuz onu yenmiş.Kendisini yenen adamın bir derviş değil,Çaldıran seferinde Tebriz’i elinden alacak olan Osmanlı İmparatoru Yavuz Sultan Selim olduğunu Şah İsmail yıllar sonra anladığında, oynadıkları oyunun hamlelerini hatırlamış mıdır,diye düşündüm.Mağrur taklidim,oyunumuzun bütün hamlelerine hatırlıyordur