Beyim diyor, bizim yolumuz, köprümüz, çeşmemiz yok; kitaplığı ne yapacağız? Anlatıyorum ona: Eğer kitaplığınız olursa, yolunuz, çeşmeniz, köprünüz de olur!
Ağaç için neyse olan , insan için de aynı.
Ne kadar çok yükseklere ve ışığa çıkmak isterse, o kadar fazla kök salar toprağa, aşağılara, karanlığa, derinliğe, kötülüğe.