10 Kasım 1938... Dolmabahçe Sarayı'nda
saat dokuzu beş geçe Atatürk'ü kaybettik.
Atatürk'ün ölümü üzerine hükümet bir bildiri yayımladı:
"Türk Milleti, onun eserlerini ebediyete yaşatacaktır. Türk gençliği onun kıymetli emaneti olan Türkiye Cumhuriyeti'ni daima koruyacak ve onun izinde yürüyecektir. Kemal Atatürk, Türk'ün tarihinde ve gönlünde daima yaşayacaktır.
Sayfa 171 - Can Yayınları