Neşvedâr-ı hayretiz biz
Cür'adan-ı feyzden
Ne sifâl-i meh ne câm-ı âfitâbın mestiyiz
[Bu dünyanın ne gecesinin verdiği zevke baktığımız var ne gündüzünün. Biz kalbe gıda manevi feyz kadehi ile sarhoşuz.]
(Nâilî)
İstanbul muhakkak ki güzel şehir. Ama benim için güzel şehir, çirkin şehir diye bir şey yok. Sadece senin bulunduğun şehir, senin bulunmadığın şehir diye bir şey var.