BiImezdim şarkıIarın bu kadar güzeI,
KeIimeIerinse kifayetsiz oIduğunu
Bu derde düşmeden önce.
Her şeyi söyIemek mümkün;
Epeyce yakIaşmışım, duyuyorum;
AnIatamıyorum…
Orhan Veli Kanık
"Bekler o kız akşamları yaslı
bir yalnızlık içinde; mutluluk özler.
Yuva kurmuş gözlerinde kaygı:
dönmeyen sevgiliyi gözler.
Karanlık rüzgârdı, gecenin birinde
büyü yaptı, kız şimdi bir fener.
Mutludurlar fener alevlerinde
seviyorum seni! diye fısıldayan kişiler.”
Behçet Necatigil