Ölerek yaşıyoruz. Her anda ölüyor ve yeniden doğuyoruz. Ele gelmeyen şimdiki zaman, geçmişin ölümü ve geleceğin doğumunun arasında akıyor. Ve bu doğum da, bizimki gibi, bir ölüm tehlikesidir.
Spinoza'nın, özgür insanın ölüm hariç her şeyi düşündüğünü çünkü hayatının ölümün değil hayatın kendisinin istiğrakı olduğunu söyleyen önermesini fark etmiştim.