"Ancak hayat oldukça kısa ve telaşlıdır, tabii ki geçmişi
unutanlar, şimdiyi ihmal edenler ve gelecekten korkanlar için. Sona gelindiği zaman bu zavallılar, her daim yoğun bir şekilde gereksiz şeylerle meşgul olduklarını çok geç de olsa idrak ederler."
Dünyayı dışarıda bırakmak, çevrene sırtını dönmek
anlamına gelmez; tam aksine, dünyayı biraz daha açık seçik bir şekilde görmek, bir yön tutturmak ve hayata aşık olmaktır.
"Geçip giden bütün bu zaman boyunca yaşadığımı bilmemişim meğer."
...
bizler farklı derecelerde ölümden korkarız, ama yaşamamış olma korkusunun daha da güçlü olduğunu deneyimliyoruz.