"Bilinç, insanın acısıdır. Ama bu acı, onu 'nesne' olmaktan çıkarıp 'özne' yapan tek yoldur. Kendini tanımayan bir aydın, sadece batıdan veya doğudan ithal edilmiş kavramların hamallığını yapar."
"Toplum bize birer maske takar; memur maskesi, doktor maskesi, işçi maskesi... Eğer insan bu maskeyi kendi yüzü sanmaya başlarsa, işte o zaman 'kendisi olmaktan' tamamen çıkar. Biz, sıfatlarımızın ötesindeki o saf cevheri kaybettik."
"İnsan, kendi dışında bir yerlerde 'mutluluk' aradığı sürece, kendinden uzaklaşmaya devam edecektir. Kendisi olmayan insan, başkalarının rüyalarını yaşayan, başkalarının kavramlarıyla düşünen bir gölgeden ibarettir."