Mükemmeliyete ulaşmak insan açısından neredeyse imkansızdır.Kusursuzluk,doğanın kendinde bile yoktur.Sosyal hayatın içinde kalabalıklarla yaşayan ve dış uyaranların manipülasyonuna fazlasıyla açık bir canlı olarak insanın, kusursuz olmaya çabalaması,yıpratıcı,yorucu ve gereksiz bir mücadeledir.
Sevilme isteği,dışarıdan arzu ediliyor gibi olsa da kişinin kendiyle ilgili,kendinden alabileceği bir güçtür.Kişi önce kendini sevebilmelidir,kabul edip onaylayabilmelidir. Böylece başkalarının onayına,kakkındaki düşüncelerine,topladığı ya da toplayamadığı beğenilere saplanıp kalmaz.
Güçlü bir ego,hasta olmaya karşı bir önlemdir ama son çare olarak,hasta olmamak adına sevmeye başlamak zorundayız ve şayet sevemiyorsak hasta olmaya mahkumuz. Sigmund Freud
Bazen tökezlersin,ayağın kayar,hatta sakatlanırsın bile ama yeri gelir tek ayakla da olsa dansa devam edersin,çünki müziğin sesini sen nefes aldığın sürece kimse kısamaz...