“Kitap bir limandı benim için. Kitaplarda yaşadım. Ve kitaplardaki insanları sokaktakilerden daha çok sevdim. Kitap benim has bahçemdi. Hayat yolculuğumun sınır taşları kitaplardı. Bir kanat derbesiyle Olemp, bir kanat derbisiyle Himalaya.
ayrı bir dil konuşuyordun çağdaşlarımla. Gurbetteydim. Benim vatanım Don Kişot'un ispanyası’ydı. Emma bovari’nin yaşadığı şehir. Sonra Balzac çıktı karşıma, uzakta bütün bir asrı yaşadım zaman zaman, Votren oldum Rastinyak oldum. Dört bim kahramanda dört bin kere yaşamak…”