Zaman sadece yaşlandırır insanı, dert büyütür. Hangi dert hangi insanı büyütür? Metresi, terazisi, ölçeği yok bu işin. Sevdiğini alamaz büyür kimisi, kiminin babası ölür yaşlanır bir gecede, malını mülkünü kaybeder çöker bir başkası. Ama hayır! Hayat bir oyun ve bütün bunlar o oyunun içindeki dertler. Dışarıdan bakınca dert değil yani. Dışarıdan bakmak... Bir oyunun içindesin ve o oyuna dışarıdan bakmak için kendi içine eğilmekten başka bir yol yok. Yaşasın zıtların birliği! Kendinle karşılaşacak kadar kendi içine yolculuk yapacaksın ki kendinin kendinden bir başkası olduğunu anlayabilesin. Anladın mı? Sanmam. Çünkü anlasaydın oyunun içindeki dertlerin adamı büyütmeyeceğin ide anlardın.