Her seyahatten dönen Ömer Naci yalnız harpten dönmedi. Orada, çok sevdiği vatanına karşı vazifesini ifa ederken hayatını verdi. Bu onun için bir nimet oldu, sonraki acıları görmedi diye.
Diyarbekir'de iken bir gün,
"Böyle Yaşamaktan ne mana var?"
demiş ve başına bir kurşun sıkmış. fakat Nasılsa bu bir insaflı kurşun olacak ki o velût (üretken) ve temiz dimağı esirgemişti.
Enver Paşa büyük bir katiyetle ısrar ediyordu:
Harbiye Nezareti için Mustafa Kemal'i tavsiye et, diyordu. Ondan başka orduyu toplayacak ve kurtaracak kimse yoktur.