Kesinlikle! Enver Müthiş okuyan bir adam. Dünyayı takip eden bir adam. Bu devirde birçok devlet adamının okumadığı bir sürü edebiyat şaheserini yalayıp yutmuş. Çünkü bunlar imparatorluk subayı. İnanılmaz donanımlılar. Biz bugün imparatorluğu, milli devlet kavramıyla yorumluyoruz, çok yanlış yapıyoruz. Bakın bu insanlar, lisan bilirler, dünyayı bilirler, nasıl oturup kalkacaklarını bilirler, iyi dans ederler, salon beyefendisidirler. Ama kendi kimliklerini de bilirler. Atatürk falan hepsi lisan bilen insanlar. Enver, onların hepsinden daha fazla biliyor. Bir poligrot tarafı var, çok dil bilme yani. Çabuk da öğreniyor. Bir sürü şeyi Askeriye’de öğreniyorlar. İmparatorluk o şekilde imparatorluk olmuş.