...Ben herhangi bir tarikatın sözcüsü değilim.Yani, ilan edecek hazır bir formülüm yok.Derslerimde de , konuşmalarımda da tekrarladığım ve darağacına kadar tekrarlayacağım tek hakikat: Her düşünceye saygı.
Bazen bir kuyuya benziyor hayat. Kör, pis, zehirli bir kuyuya. Boğuluyorum. Ölüme koşacak mecalim kalmıyor. Kimseyi görmüyor gözüm. Sevdiklerim yabancilasiyor. Dostlarımın sesini tanımıyorum. Varlığım bir tele asılıyor. Bir kabus bu. Bir hastalık. Gözlerimi kaybettikten sonra bu kuyuya sık sık düştüm...
Bütün ideolojilere kapıları açmak, hepsini tanımak, hepsini tartışmak ve Türkiye’nin kaderini onların aydınlığında fakat tarihimizin büyük mirasına dayanarak inşa etmek. İşte, en doğru yol.