Nur

10/10
·336 syf.··
Beğendi
·
2024 32. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 18 Kasım 2024 17:50
Altın Çağ 90'lar. Ben de bir 90'lar çocuğu olarak bir çok şeyin tadı damağımda kalmıştır. Arada yalnız kaldığımda 90'lardan bir şarkı çalar ya da arkadaşlarla bir araya geldiğimizde hep o özlenen 90'lar muhakkak konuşulur. Hangimiz mahalle çocuğu değiliz ki! İllaki akşam ezanından sonra eve girmişizdir. Ya da ilk aşklarımiz da aynı mahalleden, aynı sokaktan olmuştur. Kitabı okurken birden yeniden o yıllara ışıklandım. Gözlerimin yaşardığı yerler bir hayli çoktu. Acaba özlenen o yıllar mı, yoksa şimdiki halimize yapılan bir sitem mi? Kitap onbir yaşındaki Mert'in babasının tayini nedeniyle Izmir'in Mor Salkımlı bir Boşnak sokağına taşınması ile başlar. Olaylar onbir yaşındaki çocuğun gözünden daha keyifli, yer yer hüzünlü şekilde geçer. İlk yakın dostluklar, ilk aşklar, ilk kavgalar, ilk ergen sorunları, büyüme ağrıları...Yanında bol kahkahalı, yardımsever komşuluklar, nefis yemekli sofralar ve mis gibi bir sokak... Mahallenin en güzel ve vedakar kızı Amine ablasına olan platonik aşkı, Edis ile dostluğu, Ayda ile arkadaşlığı, sonra hiç açılmadığı gizli sevdası, Nevzat ile bitmeyen çocukluk anısı, Şakir dedenin despot aynı zamanda merhametli kişiliği.... Daha neler neler, kimler kimler... Annelerimizdir bizim aynamız.. Onların yüzüdür bizim ruh durumumuz. Mutluysa cennet, mutsuzsa cehennemi tadiyorsunuzdur. Demem o ki; bir evde anne mutluysa tüm mahalle, tüm dünya mutludur... Kitabın başında Boşnak bir mahalle olduğunu dile getirmiştim. İnsanların zoraki göçleri, kendi vatanlarindan zorla koparılışları, çektikleri acılar, kayıplar, gözyaşları... Kendilerini İzmir'i yurt edinmeleri... Bir insan daha ne ister ki. Çünkü bulunduğumuz yeri cennete çeviren bizlerdizdir. Yeter ki orayı vatanımız kabul edelim...
Salkım Sokak No:3İclal Aydın · Artemis Yayınları · 02,544 okunma
Nur isimli okura yanıt verildi
Nur
Gamze Teşekkür ederimm
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Başlamak için bir kıvılcım yeter..
9/10
·472 syf.··
Beğendi
·
2024 33. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 20 Nisan 2024 23:26
Tabiat dörtlemesinin son kitabı. Serinin her kitabı şahaneydi. Kitabı her açtığımda kendimi Mardin 'de buldum. Oraya hiç gitmemiş olmama rağmen Mardin' i yaşadım, Mardin'de yaşadım sanki. Öylesine güzel bir anlatım. Kitap sular gibi akarken "acaba ne olacak?" diye yaktı içimi. Geçmiş, şimdi ve gelecek aynı anda satırlardan yüreğime aktı. Hem tarihi dokuları tanıma hem günümüz dünyasının sorunlarının hem de 'şimdi' nin farkında olma fırsatını sunan bir okuma deneyimi oldu bana. Okumayı düşünenler için keyifle okunacak bir roman olduğunu düşünüyorum. Şiddetle değil sevgiyle tavsiye ederim.
AteşBuket Uzuner · Everest Yayınları · 20231,169 okunma
Nur
Merhabalar kaç yaş için uygundur bide içersinde küfür vb şeylere rastladınız mı?
10/10
·336 syf.··
Beğendi
·
2024 32. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 18 Kasım 2024 17:50
Altın Çağ 90'lar. Ben de bir 90'lar çocuğu olarak bir çok şeyin tadı damağımda kalmıştır. Arada yalnız kaldığımda 90'lardan bir şarkı çalar ya da arkadaşlarla bir araya geldiğimizde hep o özlenen 90'lar muhakkak konuşulur. Hangimiz mahalle çocuğu değiliz ki! İllaki akşam ezanından sonra eve girmişizdir. Ya da ilk aşklarımiz da aynı mahalleden, aynı sokaktan olmuştur. Kitabı okurken birden yeniden o yıllara ışıklandım. Gözlerimin yaşardığı yerler bir hayli çoktu. Acaba özlenen o yıllar mı, yoksa şimdiki halimize yapılan bir sitem mi? Kitap onbir yaşındaki Mert'in babasının tayini nedeniyle Izmir'in Mor Salkımlı bir Boşnak sokağına taşınması ile başlar. Olaylar onbir yaşındaki çocuğun gözünden daha keyifli, yer yer hüzünlü şekilde geçer. İlk yakın dostluklar, ilk aşklar, ilk kavgalar, ilk ergen sorunları, büyüme ağrıları...Yanında bol kahkahalı, yardımsever komşuluklar, nefis yemekli sofralar ve mis gibi bir sokak... Mahallenin en güzel ve vedakar kızı Amine ablasına olan platonik aşkı, Edis ile dostluğu, Ayda ile arkadaşlığı, sonra hiç açılmadığı gizli sevdası, Nevzat ile bitmeyen çocukluk anısı, Şakir dedenin despot aynı zamanda merhametli kişiliği.... Daha neler neler, kimler kimler... Annelerimizdir bizim aynamız.. Onların yüzüdür bizim ruh durumumuz. Mutluysa cennet, mutsuzsa cehennemi tadiyorsunuzdur. Demem o ki; bir evde anne mutluysa tüm mahalle, tüm dünya mutludur... Kitabın başında Boşnak bir mahalle olduğunu dile getirmiştim. İnsanların zoraki göçleri, kendi vatanlarindan zorla koparılışları, çektikleri acılar, kayıplar, gözyaşları... Kendilerini İzmir'i yurt edinmeleri... Bir insan daha ne ister ki. Çünkü bulunduğumuz yeri cennete çeviren bizlerdizdir. Yeter ki orayı vatanımız kabul edelim...
Salkım Sokak No:3İclal Aydın · Artemis Yayınları · 02,544 okunma
Nur
Merhabalar kaç yaş için uygundur bide içerisinde küfür vb şeylere rastladınız mı?