Kafka ile tanışmamı sağlayan kitap , Dönüşüm . Kafka böceği ezik bir hayvan olarak düşünmüş olacaktır ki patronu ve ailesi tarafından ezilen Gregor Samsa'yı bir böceğe dönüştürmeyi uygun görmüş olabilir . Böyle bakarsak Gregor aslında bir gecede böcek olmamıştı hayatı , ailesi , patronu onu ezik olmaya , bir böcek olmaya itmişti . Kapitalist sistemin de getirmiş olduğu para düşüncesi patron işçi ilişkisinin gittikçe kuvvetlendiği bir dönemde yazılmış olan eser de Gregor aslında bir dönemin insanlarını temsil etmektedir . Bu da milyonlarca hatta milyarlarca insan demek . Her gün gördüğümüz insan tipidir aslında Gregor . Eğer ki Kafka Gregor'un ezikliğini bir insan olarak anlatsaydı pek fazla etkilemezdi eser biz okurları . "Kahramanın ezikliği böcek olmadan bire bir anlatılsa , öyküsü bu kadar hüzün verici olur muydu? " diye de düşünmeden edemiyor insan .
Kitabın kapağında "Dönüşüm , giderek gerçeklikle kurmacanın sınırlarını zorlayan müthiş bir anlatıma dönüşür " diyor . Gerçekten yazar sınırları zorlamış olmalı ki sadece ailesi değil ben de kitabı okurken Gregor Samsa'yı unutup böceğe odaklanıyorum . Acı ... Aile'nin ve Gregor'un acısı . Bir süre sonra kimin için acı duyduğunuzu anlayamıyorsunuz aile için mi yoksa Gregor için mi ? Benim acım Gregor içindi çünkü bir aydan uzun bir süre boyunca Gregor kimliğinden sıyrılıp bir böcek kimliğindeydi ailesi gözünde ta ki ölümüne kadar .