Havva kamek

Havva kamek
@Nazenin_kitaplar
وَتَوَكَّلْ عَلَى اللّٰهِۜ وَكَفٰى بِاللّٰهِ وَك۪يلًا Yalnız Allah’a güvenip dayan… Fênafillâh mertebesinden Bekâbillâh makamına…
kur’an hizmetkâr
حافيظ
Istanbul
diyar-i bêkir
6 okur puanı
Eylül 2021 tarihinde katıldı

Havva kamek

, bir kitap okudu
Puan vermedi·262 syf.·
2022 2. kitabı
Cüneyt Gezer
8.7/10 · 178 okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!

Havva kamek

, bir kitabı okumaya başladı
Cüneyt Gezer
9.1/10 · 229 okunma
Puan vermedi·54 syf.··
2021 12. kitabı
Viyana’ya giden genç bir tıp öğrencisinin büyük kentin gerçekliğine uyum sağlama ve yetişkinliğe adım atma sürecini anlatır. Kendini birdenbire ailesinden uzakta soğuk bir odada yapyalnız bulan bu “çocuksu” genç adam, zamanla girdiği bunalımın etkisiyle hayallerinden, başlangıçta büyük bir hevesle sarıldığı tıp eğitiminden vazgeçme noktasına gelmiştir. _ Stefan zweıg’ın eserlerini incelediğimde bir nevi günümüz toplumunun statülerini ele aldığını, bu eserde de bilhassa gençliğin şehvet kokan üniversitelerde benlik duygularını, anne babadan aldığı terbiye, edebi, ahlakını (karekterini) üniversite ortamlarına göre tebdil ettiğini, buna kendini zorunda hissettiği aşikaredir. Zahiren sözde medeniyet çağı denilen batı kültürünü anadoluya taşıyarak ahlaki değerleri asimile ettiler . Eserde konu edindiği gibi anadolu kültürü ile büyümüş ,hayayı iliklerine kadar hisseden genç adamın ahlak topraklarından kopup geldiği batı kültürü onu cinsiyet kimliğini şehvet yobazlığı ile dışa vurabileceğini önüne sermiştir. Eserin sonlarına doğru genlindiğinde genç adam kızıl hastalığı geçirir ne yazıkki hastalığı nüksedince sözde batı medeniyetinin özde ahlak yoksunlarının çağına bulanmış olduğunu ne bir diploma kağıdının, ne de uyum sağlamaya çalıştığı gençliğin ona fayda sağlayamayacağını görür. Ne yazıkki batı kültürünün hedefi olan bu genç kızıl hastalığı sonucu ölür. “Her canlı ölümü tadıcıdır” her okunan kitabın sonu olduğu gibi gençliğin de sonu vardır. yaşamak mühim şey azizim şairinde dediği gibi … _Her kışın bir baharı, Her gecenin bir sabahı vardır, İnanmasa da buna birileri, Ahiret vardır.Ölüm vardır.
KızılStefan Zweig · Maviçatı Yayınları · 201937bin okunma