Tarihin her sayfasında aşk vardır ve yasak aşklar da buna dahildir. Aşkın olduğu her yerde hayal kırıklığı, acı, mutluluk, umut, umutsuzluk, bekleyiş ve daha nicesi vardır.
Bu kitapta oldukça eski zamanlarda Ninatta'nın çaresizce hissettiği bir aşkı ve bekleyişi inceliyoruz. Kitapta şiirsel anlatım kullanıldığı için olsa gerek okurken romantizmi fazlasıyla hissedebiliyorum. Bir kadının yanlış kişiye aşık olması, onu gözünde fazlasıyla büyütmesi, bir şekilde yollarını kesiştirmesi ve sonuçlarını okumak çok keyifliydi fakat onlarca yıl sönmeyen bir umutla bekleyiş ve böylesine gözü pek bir sevgi bana pek gerçekçi gelmedi. Belki de çağımız sevgilerinin sönük olmasından kaynaklıdır.
Ahmet Ümit kalemini çok güzel ve ustaca konuşturmuş, okurken insana kendini tamamen o anın içinde hissettiriyor.
Oldukça kısa olmasına rağmen çok etkileyici bir kitap, bu türden hoşlananların okumasını şiddetle tavsiye ederim.