Tezer Özlü ne diyebilirim hakkinda yazarın okuduğum ilk kitabı malesef çok genç yaşta aramızdan ayrılan muhteşem bir yazar kitap o kadar etkileyici ki hemen sizi içine alabiliyor. Yazar çocukluğunu, gençliğini ,evliliğini hastanede geçen acı günlerini kaleme almış. Yaşadığı buhran günleri ,manik depresif rahatsizliginsan dolayi tedavi gördüğü kliniği ele almış. Kitabın en belirgin özelliği aşırı içtenliği diyebiliriz. Hiç çekinmemiş herşeyi olduğu gibi ele almış. Baskıcı ailesinden bıkan , yaşadığı hayattan kurtulmak isteyen ,kardeşi ve kuzenlerimle yaşadığı çarpık cinse ilişkilerini tüm samimiyeti ve cesareti ile anlatmış. Muhteşem bir eser mutlaka okuyun derim. Tezer Özlü bir harika........
Hastalar ancak günlük yaşam içinde , yakınları arasında ,davranışlarına hasta denilmeyen insanlar arasında iyi edilebilirler. Çünkü sinir hastalığı da bulaşıcı bir şey . Hem öyle mikrop almakla değil, bir insanın umutsuzlugunu derinden algilamakla bile geçebilir. O zaman gücün varsa kurtar kendini. Ne ilaç ,ne şok. Hastalık ile sağlık arasındaki bağ o denli zayıf ki , bir şizofrenin otuz yıllık solgunlugunu, zayıflığını, istahsizligini, çürümüş dişlerini ve zamanı yitirmisligini yakından duymak , şizofreni kokusunu koklamak bile hasta edebilir insanı. ....