Gerçekten sevdiğim pek az insan var; hele saygı duyduğum daha az insan var. Dünyayı tanıdıkça hoşnutsuzluğum daha da artıyor; her geçen gün insan karakterinin tutarsızlığına ve akıllı, duygulu görünenlere bile güvenilmeyeceğine olan inancım güçleniyor.
Karamsar olmak için fazla sebep var. Fakat hayata daima olumlu tarafından bakmak durumundayız. Akıbete dair ümitvar olmak durumundayız. Aksi hâlde bu, Rabbin merhametini, kuluna olan muhabbetini küçümsemek olur. Müsterih ol, bunu da atlatacağız.