Neriman M.

Neriman M.
@Neriman1982
Önlisans
İzmir
İzmir, 22 Eylül 1982
904 okur puanı
Ağustos 2018 tarihinde katıldı
İbrahim Kaypakkaya'nın babası Ali Kaypakkaya'ya anlatıyor: "Askeri hastaneye gittik. İbrahim’i morga koymuşlardı. Bana “git tabut getir” dediler. Diyarbakır’ın içerisine koştum. 300 lira verdim, tabut yaptırdım. 60 liraya kefen aldım, pamuk aldım. Bir de “formol diye bir ilaç al” dediler. Cenaze bozulmasın diye. 20 liraydı sanıyorum, bir de o ilaçtan aldım. Bir hoca geldi, morgdan çıkardık, tabuta koyduk. Belediyeden bir memur getirdim. Üzerine, taşınmasında bir mahzur yoktur diye damga bastı, bir yazı verdi elime. Sonra tabutu, iki tekerlekli arabalar var, hamallar omuzlarına takıyorlar, onunla taşıyorlar yükü. Öyle bir hamal getirtmiştim. Cenazeyi oradan çıkartmıştık, tabutu indirdi. Hamala 5 lira verecektim. “Ne oldu, bu ne oldu, nedir?” dedi. “Oğlum” dedim. “Öğrencidir, solcu diye işkence ettiler, burada öldürüldü, onun cenazesi” dedim. Adam ağladı. “5 liranı almıyorum” dedi. Oradan araba aramaya çıktım. 1700 lira istiyorlardı. Ben 1200 lirayla gitmiştim. 500 lira falan kalmıştı. Mümkün değil o parayı karşılayamıyordum. Bir de peşin istiyorlar. “Seni tanımıyoruz” diyorlar. Şoförün biri dedi ki: “Uçağa git, uçak ucuz götürür” dedi, tek yönlü olduğu için. Oraya gittim. “210 lira tabut için, 245 lira da sana alırız” dediler. “Biletini verelim, bu parayı verebilir misin?” dediler. “Tabii” dedim. Vardı o kadar param. Akşam altıya bileti verdiler. Bir 20 lira verdim, pikap tuttum… Getirdik köye defnettik.(…..) İbrahim’im ezilenden yanaydı. “Kim emeğiyle kazanıyorsa onun eli öpülür” derdi. Benim oğlum başımı hiç önüme eğdirmedi." #18Mayıs #İbrahimKaypakkaya
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Soma’yı unutma, unutturma! 13 Mayıs 2014 Soma! Kaza değil Katliam. 301 canımızı da, atılan tekmeleri de, sorumluları da unutmadık. Unutmayacağız!
Ne göçük altında kalan 301 maden işçisini unuturuz ne de madenciye attığınız tekmenin sınıf kinini! #madenciyetekmeyiunutma #301 #soma
. “70'lerde olsak bir sürü plak alırdım sana, 80'lerde açık hava sinemasına götürür, izledikten sonra muhallebi ısmarlardım, 90'larda mahallenin bütün güzel misketlerini kazanır dökerdim avuçlarına, 21. yüzyılda nasıl sevilir inan ki bilmiyorum, içim ısınmadı bu yüzyıla, bağışla..”
"Eğer bir gün intihar ettiğimi söylerlerse, bilin ki beni öldürmüşlerdir!" diyen, ömrü boyunca faşizme karşı mücadele etmiş, 68 kuşağının sosyalist devrimci lideri Ulrike Meinhof, bundan 44 yıl önce bugün Stuttgart’da bulunan özel güvenlikli bir cezaevinde asılı halde bulundu ve intihar ettiği öne sürüldü! Kadın olmanın, sonuçta bu dünyanın zalimliğini tanımak gibi büyük bir avantajı olduğunu biliyoruz ve üzgün olmaktansa öfkeli olmayı tercih ediyoruz. Anısına saygıyla! 💜