Unutmadık unutmayacağız!
"1938’de yer sıcaktı,
kırmızıydı ve dahası ateşti;
gökyüzüyse bunca zulüm karşısında uzaktı Dersim’den.
Tarih, sayfalarını acının
en karasına açmıştı.
Zulümkarlar Dersim’e
sefere çıkmışlardı.
İstiyorlardı ki Dersimliler, kimliğinden, topraklarından
vazgeçsinler;
diz çöksünler önlerinde.
Dağlara, Munzur’a,
Ana Fatma’ya, Gole Çetu’ya,
Düzgün Babaya sığındı .
Dersimliler.."
#4MayısDERSİMtertelesiniAnmaGünü