Kendi buharında pişmiş

*karantina şâirliği (!)
Kafese kapatılmış kırlangıçlar gibi odada dolandılar,yalan ve sessiz bir dünyanın altında kendilerini ezilmiş hissettiler
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Puan vermedi·63 syf.··
2021 3. kitabı
Zweig beyciğim yine kısa film tadında bir şeyler sunmuş.Sonunu tahmin etmesi güç olmasada bu bey bidayeti ve nihayetide oldukça net bağlamış.Bu hikayede ya da o dönemde sık yaşanılan gerçekler diyelim hikayeden ziyade.İlgimizi çeken nokta Miss Mann adlı dadı;kendi halinde,yalnız,zengin bir evin dadısıdır.Dadı,evde ki maceraları (!) günahları,sevablarıyla karşımızda.Miss Mann'in kendisini etkileyen bir durumu kendisi dışındaki herkesin müdahale etmesiyle,cezalandırmasıyla olay ne hâle evriliyor ve nelere mâl oluyor o da bütün çıplaklığıyla gözler önünde.. Kitab iki farklı anlatıdan oluşuyor.Diğeri de yine köle-efendi ilişkisi şeklinde geçiyor.İkinci hikayeyi pek anlatmayacağım.Sonuç olarak her ikiside mutsuz son idi.Toplumsal ,sosyolojik,psikolojik vakalardan aşina olduğum (uz) durumlar;üzücü,düşündürücü olay tipleri.Günümüze kadar vârolan sınıf farkları bariz olayları sunuyor bizlere.Nedeni tespit edilmiş vâkalara çözüm odaklı yaklaşımların olması ve her sınıfın birbirine tahammülünü artırmak,birarada yaşama,insanca yaşama kültürlerini edindirme çabalarımızın başarılı sonuçlanması temennisiyle.(Bu olayla çok aynılık olmasada olayların gelişim süreci ve sonuçlanmasına benzer bir film izlemştim."Loveless (sevgisiz)adlı bir film yine olayın vehâmetini başka açıdan görmeyi dilerseniz önerimi zihninizin bir köşesine sabitleyiverin derim) ~Keyifli okumalar dostlar..
DadıStefan Zweig · Aperatif Kitap · 201932,9bin okunma
Puan vermedi·63 syf.··
2021 3. kitabı
Stefan Zweig
7/10 · 32,9bin okunma
Puan vermedi·254 syf.··
Beğendi
·
2021 2. kitabı
·
13 günde okudu
·
Okunma: 17 Ocak 2021 10:42
*Sus Ey Nefsim! Çok kıymetli bir eser. Ehemmiyeti büyük bir konu ele alınmış.Bu kitabta; Aziz Mahmut Hüdâyi'yi anlatıyor görünümü var lakin hikayede söz sahibi genellikle "nefs" insanın nefsi yani..O konuşuyor. İçimizde bir ses var ve iyi bir şey yapacağımızda o durduruyor bizi,mesela şey diyor;namaz kıldığında aklına bir sürü şey getiren benim,kitab okuyacağında gözlerine uykuyu indiren benim,sana dünyalık olanları sevdiren benim diyor. Nefs öldürülmez gençler biliyorum o iflah olmaz bir savaşçı ve ihtiraslı bir hayvandır. Lakin biz ona zulmederek,aklımızı çelmesine,dünya heva ve heveslerine rağbet noktasında ki telkinlerine gücümüz yettiğince kulaklarımızı tıkayacağız.Onu içimizde kaale almayarak sessize alıcaz bu mümkün.Zor ama imkansız değil.İşte o vakit insan-ı kâmil olma yolunda en büyük adımlar atılıyor demektir.Nefs,şeytanın öğrencisidir.Onun talimleriyle büyür nefs.Zihninizde,kalbinizde güvenebileceğiniz bir şeyhiniz hep varolsun illa somut olarak değil.Sahih bir fikriyat ve hakikate ulaşma muradı için meyliyatlarınızda;şeyhlerinizdir.Müsaade etmeyelim bizi içten kemiren hayvan nefse.Ferasetli,basiretli,uyanık müslümanlar,şahsiyetler olalım.Ancak bu şekilde bir nebze bu âlemde gaflet örtüsünü aralayarak diğer âleme bir bakış bir nazar atabiliriz.O âlemi burda hissetmeyen,görmeyen ciddiyetini anlayamaz sanırki buradan ibaret hayat ve o sanrısını yine bahsettiğimiz "nefs" oluşturur. Kitabı tüm içtenliğimle öneriyorum.Sizi olduğunuz noktadan olabileceğiniz noktaya samimi ve akıllıca ulaştıracak formül bu eserde.Sevgilerimle..♡
Ene 'Sus Ey Nefsim'Fatih Duman · Nesil Yayınları · 20228,6bin okunma
Puan vermedi·254 syf.··
Beğendi
·
13 günde okudu
·
2021 2. kitabı
Fatih Duman
9.4/10 · 8,6bin okunma