...koptuklarında acı veren bağlar hakikidir,et hâline gelmiştir. İnsan acı çektiği durumda gerçekten mevcuttur,orada bilerek ya da bilmeyerek sevmiştir de. Böylece dünyanın örgüsüne göz atmış oluruz, varlık nerede acı çekebiliyorsa orada gerçekten örgünün içindedir, sadece mekanik ve mekansal bir yan yanalık değil gerçek, yani canlı bir birliktelik söz konusudur orada. Acı olmaksızın ne sevmiş ne de yaşamışızdır. Hayat, rahat bir hayatta kalmaya feda edilir...