Sık sık düşünmüşümdür.Dünyadaki insanlar birbirlerine güvenebilseydi, ne polise,ne mahkemelere,ne de hapishanelere gerek kalırdı..Para da gereksizlesirdi. O zaman da şu karmaşık ekonomik sistemin getirdiği sorunlar ortadan kalkmaz mıydı ?
...İnsanları birbirine yaklaştırmak ve böylece unutulup gitmeyi engellemek için kitapların yaratıldığını bilmesi gereken ben ise;kitapçı Mendel'i yıllarca unutmuştum.