Belirli bir zamanda başlayan muhabbetin ateş ve kivilciminin zamanla yavaşladığını tecrübe ile gördüm.Aşkın içinde, kendi alevini kısacak bir tür fitil vardır. Sürekli olan bir şey yoktur; iyiliğin bile fazlası kendi kendini mahveder, yapmak istediğimiz şeyi içimizde istek varken yapmalıyız; çünkü istek birçok sebep ve olaydan dolayı harekete geçmekte gecikirse, yapılmak istenen şey yapılamaz . Bize de "Keşke yapsaydık" diye içimizi çekmek ve kuvvetimizi israf etmek düşer.