Korkakliginiza da sağduyu dediniz, yalanlarinizla kendinizi avuttunuz. Anlayacağınız, belki ben sizlerden daha "canlıyim" bile. Doğrusu ,bizler bugün canlılığın nerede bulunduğunu, ne olduğunu nasıl adlandırıldığını bile bilmiyoruz. Elimizden kitaplarımızı alırsanız, bir anda ne yapacağımızı şaşırır kalırız; ne yapacağımızı, kime siğinacagimizi, neye tutunacagimizi , neyi seveceğimizi, neden nefret edeceğimizi, neye saygı duyacağımızı , neyi aşağılayacağımizi bilemeyiz.
İnsan olmak, gerçek insan etiyle kemigiyle insan olmak bile ağır gelir bize. Utaniriz bundan, insan olmayı yüz karası sayarız, benzeri olmayan toplumsal birtakım insanlar olmak için çabalarız. Ölü doğmuş insanlarız biz ve uzun zamandır canlı babaların çocukları değiliz, giderek daha çok hoşlanıyoruz böyle doğmuş olmaktan. Zevk duyuyoruz bundan. Çok yakın bir gelecekte bir şekilde düşüncelerden doğmanin yolunu bulacağız