Nurten Karakaş

"Avrupa'da zenginler, kibarca zengin değil gibi yaparlar... Uygarlık budur. Bence kültürlü ve uygar olmak da herkesin birbiriyle eşit ve özgür olması değil, herkesin kibarca diğerleriyle eşit ve özgürmüş gibi davranmasıdır. O zaman kimsenin suçluluk duymasına gerek kalmaz."
Sayfa 207·Kitabı okuyor
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
"Hayattan kaçtığını, her geçen gün kederli, dertli bir adam olduğunu görüyorum, üzülüyorum." "Üzülme..." dedim. "Her şey iyi..." "Mutlu görünmüyorsun," dedi. "Mutlu olmaya çalış." "Benim için hayatın amacı mutluluk değil," dedim. "O yüzden benim mutlu olmadığımı, hayattan kaçtığımı zannediyorsun... Bana huzur veren başka bir hayatın eşiğindeyim..."
Sayfa 203·Kitabı okuyor
"Yanlış bir yere gidiyorsun, Kemal... Hepimiz en olmadık kişiye tutuluyoruz... Herkes âşık oluyor. Ama herkes sonunda düştüğü durumdan hayatını berbat etmeden çıkıyor." "Bütün o aşk romanları, filmler ne o zaman?" "Aşk filmlerini çok severim," dedi Zaim. "Ama hiç birinde senin gibi birine hak verildiğini görmedim...
Sayfa 203·Kitabı okuyor
Benim için kötü olan şey ise, tabii eşyanın kendisine değil,markasına önem vermektir. Kendi duygularına değil de, başkalarının ne diyeceğine önem veren insanlar vardır ya hani...
Sayfa 138·Kitabı okuyor
Kalabalığın kafamın içinde dur durak bilmeden dolanan uğultusu, orkestranın tıngırtısı ve şehrin iniltisi sandığım amansız gürültü, ondan uzak olmanın huzursuzluğuymuş yalnızca.
Sayfa 134·Kitabı okuyor