NiL

Anneannem bir keresinde bana büyük bir ciddiyetle” kendini sevmeyen hiç kimseyi sevemez.. önce kendini sevmeyi öğren,” demişti
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖

NiL

, bir kitap okudu
Puan vermedi·224 syf.·
3 günde okudu
·
Okunma: 13 Şubat 2026 17:13
·
2026 8. kitabı
Olga Tokarczuk
7.3/10 · 1.077 okunma
Aynı zamanda, insan tarafından yazılmış her kitap, kendini aşar. Kitap yazan kişi kendini aşar, çünkü kendini tanımlamaya ve adlandırmaya cesurca kalkışmıştır. İnsan yalnızca bir eylem ve kaotik bir hareket iken, kitap bu eylemi ve hareketi tanımlar, adlandırır, ona anlam verir ve onun özünü bulur. Kitap, eylemin taçlanmış halidir.
Bu yüzden her kitap biraz insan gibidir. İçinde bağımsız, canlı ve trajik biçimde tekil bir hakikat parçası taşır; hakikatin bir versiyonudur, ortaya çıkması, kendini göstermesi ve bizim de artık bütünüyle kavranmış bir bilginin huzuruyla yaşamamıza izin vermesi için hakikate karşı yöneltilmiş kahramanca bir meydan okumamış
Keşke olayların nasıl gerçekleştiğini bilebilseydik. Acaba birbiri ardınca , kavraması güç bir takım kurallara göre mi gelişiyor her şey. Yoksa büyük kutuların içinden çıkan daha küçük kutular gibi mi ilerliyor olaylar? Ya da yalnızca insan aklının ön göremeyeceği, ilahi bir iradeye mi bağlı? Belki de aralarında hiçbir bağı yok; her şey sadece istediği gibi, rastlantısal ve kaotik biçimde olup bitiyor, kendi kendini çürüten insanlara sahte bir mantık izlenimi mi veriyor acaba?